söndag 2 juni 2013

All you say can and will be used against you

20.05
-God natt, Oscar.
-God natt, mamma.
-Fast du sa att du kunde sitta här och vakta mig lite (aka sitta i rummet tills han somnat)
-Ja, det sa jag, så det gör jag.

20.07
-Du behöver stoppa om mig. (Omstoppande)
-Sådär, nu kan du somna

20.13
-Jag har fått en mardröm och kan inte sova.
-Försök på nytt.

20.17
-Jag har fått en ny mardröm, får jag komma och lägga mig i er stora säng?
-Nej, men du kan få en ny dröm av mig.
-Okej då
-Det var en gång en liten pojke som hetter Oscar... osv.

20.20
-Oscar klättra upp i sängen igen.
-Meeen  mammaa! Ja fick ju en mardröm!
-Klättra upp i sängen Oscar.

20.24
-Det fungerade inte, jag kan ändå inte somna.
-Okej, vill du vända pyjamaströjan ut och in, det sa mormor till mig när jag inte kunde somna.
-Näe.
-Då får du pröva på nytt.
-Kan jag inte få sova i er säng, annars är jag säkert vaken hela natten!
-Det får du vara, hur vaken du vill, bara du ligger tyst i din säng hela natten.

20.26
-Men jag vill inte vara vaken hela natten.
-Oscar, nu vill jag inte prata mer för du ska försöka somna om.
-(Ljudlig suck)

20.30
-Jag har fått en mardröm, får jag sova i den stora sängen?
-Nej.
-Men du har sagt att om man får en mardröm får man komma och sova i den stora sängen.
-Det är bara om man VAKNAR och har en mardröm. Du har inte somnat än så du har inte vaknat än.
-JOHO. TRE gånger!
-Nej, det var du inte.
-Du tror mig inte!
-Nej.
-Jag har somnat och vaknat av tre mardrömmar fast du tror inte på mig.
-Nej, för... att.. för att... för...  jag har inte hört att du har snarkat, så pröva igen.
-Men man ska inte snarka för då kan man väcka den som sover.
-Okej, men jag har ändå inte hört att du sover.

20.34
-ZZZZRRRR-psssschhhhh, ZZZZRRRR-pssssssssssschhhhhhhhhh, ZZZZZZZZZZRRRRR-psssschhh..., ZZZZZZZZZZRRRRR-psssschhh...mamma, jag har fått en mardröm!
(Mamma kväver ett skratt)
-Ja, nu har du ju både snarkat och vaknat av en mardröm hör jag...

20.35
Mamma till pappa (som ligger i stora sängen)
-Här kommer det en luring som ska få somna i mammas och pappas säng.

20.36
Oscar bara ler.

5 kommentarer:

  1. Enda trösten är att han sov till 8 och vaknade glad som en lärka!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Det låter som en liten barnsaga "Oscar ska sova"

    SvaraRadera
  4. Då behöver vi bara en illustratör *hint hint*

    SvaraRadera