söndag 2 juni 2013

Polisiär potential

"Om polisen ska ha trafikkontroller kan jag hjälpa till idag. Som stoppskylt." säger Tobias och visar upp en kräftröd solbränna när han har av sig undertröjan. Jag är vit, närmast transparent, och min man kan bli brun som en pepparkaka. Han har dessutom, till skillnad från mig, grundat i gradvisa etapper på balkongen senaste veckan. Precis som man ska. Så varför är han den brände efter samma tid i solen, (och ja, samma solkräm) en lördag? Har det med meter över havet att göra?  Är 30 cm extra på höjden det avgörande för att nå ozonlagrets tunnare sfärer?

2 kommentarer:

  1. Det måste vara de 30 cm! Definitivt. Klart luften är tunnare däruppe.

    Stoppskylt eller transparant; jag GLÄDER mig åt att höra att ni har kunnat vara ute.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Konstant höghöjdsträning med andra ord. Och JA, det var fantastiskt att kunna vara ute tillsammans. Kram på er tillbaka.

    SvaraRadera