tisdag 20 september 2011

Lillstrumpa & Systerysters nya kvart

strumpfchen
Min mamma har i all sin vänlighet förbarmat sig över oss och skänkt oss finska "ihopknäppare" i plast för strumpor och Tobias har fått strumpor med tryckknappar i. Eller vänlighet och vänlighet förresten.


Det kanske är av ren och skär skam för att jag alltsom oftast har haft omaka strumpor på mig de senaste 15 åren. Det var för övrigt en av de första sakerna som jag fick höra på besök hos Tobias familj när vi dejtade:  "Har du samma strumpleverantör som Ninnie?". Tydligen är vi fler i familjen som inte tycker det är så viktigt att höger och vänster strumpa har samma färg.

Hursomhelst. Vi har en korg för omaka (tvättade) strumpor. Står på tvättmaskinen. Sorteras en till två gånger i månaden och då har 75% hittat tillbaka till varandra igen. Det hjälper väldigt att ha en korg för ändamålet och inte bara en hög någonstans.

Nu ser jag en boll i bilden också. Vad muminbollen gör där har jag ingen aning om. So much for ordning och reda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar