torsdag 22 september 2011

Gästbloggerska trois

Anja har den roliga -högst självutlämnande- bloggen Überseriöst, Verkligen. Jag tror vi delade moln i himlen en stund innan vi hoppade ner hit för vi har aldrig träffats, men verkar väldigt lika. Vi är nog bara olika på tre punkter: 1. Hon älskar deckare 2. Hon älskar Ullared 3. Hon gillar att sortera strumpor...

Anjas gästinlägg blir en följetong i 5 delar med allt rampljus på garderoben! 
Eller snarare "En tvångsorganisatörs garderob" med hennes egna ord.

Känns väldigt tjusigt att vara gästbloggare såhär. En får tacke.

Ordning och reda är temat. Passar mig som hand i handske. Jag har inte tusen städtips, men jag är ett organisationsfreak. Otaliga är gångerna min lika tvångsmässiga syster och jag har organiserat kartonger på vinden, konservburkar i matförrådet och strumpor i lådan (nu har hon ett hus på 250 kvm och till och med sovsäckarna är sorterade). Och i min familj rättar vi till brickorna på bordet när vi spelar Mexican Train – de får inte ligga hur snett som helst. På fullt allvar tyckte jag förra veckan att det skulle vara en rolig aktivitet att gå igenom Mikaels strumplådor och slänga makalösa och håliga strumpor. Så ni fattar att jag är lite knäpp.

Att ha ordning och reda i skåp och förråd är befriande. Om allt har sin plats är det så lätt att städa. Man behöver inte fundera ut allting på nytt, för allt har en plats. Jag önskar att vi hade lite mer förvaring hemma, så allt här kunde ha en bestämd plats. Men jag arbetar på det! Och jag har några tips på själsfrid som har med ordning och reda i garderoben att göra. Vi börjar med fem. 

Kanske har jag några andra garderobshangups, men jag kommer inte på dem nu. I värsta fall får jag ha en temamånad på min blogg också.


Önskar er ordning och färgglädje!
Anja

Jaha, då kavlar jag väl upp armarna då och sätter igång med vikandet. Snart blir det Martha (och Helena?) och jag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar