måndag 9 september 2013

Ett barrumpat geni?

Ständig frustration över att strumpbyxor och tights halkar neröver, och tro inte att vi talar centimetrar, vi är i en nedåt-halkar-liga om flera decimetrar. Från över naveln, ner mot knäna. De glatta mamma-underbyxornas material liksom hjälper ovanliggande lager att glida gradvis nedåt med varje steg jag tar. 20 grader i skuggan i dag och jag står inte ut med värmen om jag inte har klänning. Tunna tights under klänningen räddar mammabenen från allmän exponering men detta halkande gör mig vansinnig.

Så! Ett ögonblick av plötslig inspiration inne på badrummet för tre minuter sedan när jag kom på att jag kan fästa upp tightsen i underbyxorna med en säkerhetsnål. Voilá! Jag är ett geni!

Nu är jag på väg ut genom dörren och det slår mig... bara inte tightsen tar MED SIG underbyxorna neråt!!!
Är lite stressad så jag måste chansa ändå. Wish me luck!!!!

3 kommentarer:

  1. Hihihi, nog känner jag till problemet alltid ;) Det året jag fick V i slutet av oktober var ett varmt år... Fördelen var att man inte behövde köpa höstklöder för gravida, sista veckan gick jag klädd i svärfars flees när jag var tvungen att gå ut :D
    Tänkte samma sak, hoppas inte underbyxorna följer med ner (vilken syn för omgivningen).
    Själv brottades jag tidigare med postgravidmagen som gjorde så mina läggings rullade ner sig under den sladdriga magen. Det obehagligaste tyckte jag var när de liksom tog sats och sen rullade ner sig :( Blä för kroppens nya former ;)

    SvaraRadera
  2. Kan meddela att första försöket fungerade okej på framsidan, men åkte under rumpan på baksidan där jag glömt att nåla. Märklig känsla men jag hann hem innan det blev obekvämt så jag körde på samma metod nästa dag när jag skulle vara ute i tre timmar. Inte lyckat. Den här gången följde underbrallisarna med ned under magen och sedan stod jag och drog upp i panik med jämna mellanrum...

    SvaraRadera