lördag 13 juli 2013

Rätt personer måste informeras i tid

Kvällens konversation vid nattningen

Oscar: Kan man ringa till julenissen?
Mamma: Man kan skriva brev till tomten.
Oscar: Jag frågade, om man man kan ringa till julenissen?
Mamma: Nej, det går inte, jag tror man måste skriva brev.
Oscar: Men kan man inte ringa till julenissen?
Mamma: Jag tror inte att han har någon mobiltelefon, och då går det ju inte.
Oscar: (besviket) Åh.
Mamma: Vad ville du ringa och säga till honom?
Oscar: Att jag ska få en bebis hit.
Mamma: Ville du berätta att det finns två barn här på julafton så att han tar med sig gaver till båda?
Oscar: Ja, det var det.
Mamma: Om du vill kan vi skriva ett brev imorgon och berätta det. Vill du det?
Oscar: Ja, det vill jag. (Börjar nöjt nynna på Jingle bells...)

6 kommentarer:

  1. WAAAAHHHH!!! Anna-Linda! Är du gravid? Stort grattis! Kul sätt att berätta det på. Oscar verkar taggad på att få ett syskon. Han tänker på ALLT!
    Lycka för er alla tre eller fyra :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja, håller med Emelie - STORT Grattis till er allihop!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var inte tänkt som ngn slags announcement, tyckte mest det var en rolig tanke av Oscar. Men ja, 7.e månaden och stor som en val. Tack för gratulationer.

    SvaraRadera
  4. Grattis! Hur har det gått med illamåendet den här gången? Vad var det för medicin du lyckades få tag på mot problemet? Jag frågade på apoteket om det bara var Lergigan och Letgigan comp som fanns mot gravidotetsillamående!?! Fick svar att det var det enda... Jag mår så otroligt illa och kräks trotts tabletterna.

    Grattis igen!
    Din trogna läsare :)

    SvaraRadera
  5. Hej Anonym och grattis till dig också! Ja, Lergigan comp, huva. Förra gången svalde jag tillbaka kräkset med medicinen (några gånger per tablett) tills de hade legat nere tillräckligt länge för att ha lite effekt, försökte hålla dem "nere" i åtminstone 60 minuter. Fast Lergigan finns inte i Norge så jag har annan medicin, visserligen förknippad med lite risker men för oss som blir så sjuka att riskerna är medicinskt befogade är de värda ett försök. Berättar gärna vad som fungerat för mig denna gången om det kan vara till hjälp, skicka ett mail (från anonym mailadress?) på midvintertid at gmail.

    SvaraRadera
  6. Underbart Anna Linda (och Tobias och Oscar! Grattis!

    SvaraRadera