torsdag 29 september 2011

Resedokumenten

Den e småful men den e bra.
passbok
En plats för försäkringsinformation och viktiga telefonnummer, passen och biljetter. Bonuskort till resebolagen. Jag har även en utskrift från optikern på mina linsstyrkor om olyckan skulle vara framme för jag är blind utan glasögon.

Den stora tidsvinsten är när den ene av oss bokar resor åt resten, då drar man bara med sig boken och har  passinfo och bonuskort för hela högen utan att behöva gå runt och samla in först. En utskrift av reservationsnumren direkt efter bokning in i mappen så blir det aldrig sista-minuten panik några månader senare: "visstja, måste skriva ut biljetten men har inget bläck/pappersstopp/printerkö/bråttom" eller "var la jag dem nu då" eller "vaddå, behöver jag pass?".

Dessa exempel har vi lärt oss den hårda vägen, så att säga...

Som bonus är den här lilla mappen det enda vi behöver rycka med oss i tillägg till plånbok om vi snabbt måste lämna hemmet.

3 kommentarer:

  1. Vad heter denna mapp och var kan man få tag i en liknande? Verkar mycket bra.

    SvaraRadera
  2. Hej Kennet,
    Denna kommer från Benetton, vet inte var man kan få tag på liknande? Troligtvis välsorterade väskbutiker.

    SvaraRadera
  3. Hej igen, googla "Travel Document Holder" så får du massor med alternativ i flera prisklasser. Lycka till! Kul att du läser bloggen!

    SvaraRadera