tisdag 13 augusti 2013

Facebookande jag inte förstår

bryll

Ser förbryllat mängder av statusuppdateringar med uttömmande kärleksförklaringar till de respektive: "Idag för X år sen hade jag lyckan att få bli fru/man till den mest fantastiske underbaraste ljuvligaste snyggaste smartaste osv osv". Och nu senast ett gäng av typen "För XX år gifte sig min stiliga pappa och vackra mamma och deras kärlek och vänskap osv osv". Varför blev det plötsligt kutym att hylla dessa dagar på detta sätt? Och vem bryr sig? Jag vet inte hur det är med er, men jag har aldrig känt att "Nämen, en bekant från mellanstadiet gifte sig med världens underbaraste man från Tumba för två år sen. Det firar vi med tårta!" 

Men vem är jag att döma. Vi glömde ju vår bröllopsdag. Igen. kom på det tre dagar efter att datumet hade passerat. Det var sjunde gången vi helt glömde det. Tur vi är två av samma sort, annars hade väl någon fått ligga på soffan i ett halvår eller så. 

4 kommentarer:

  1. Jag har en riktigt saftig dagen till ära (igår du vet, fast hur ska du veta om du inte vet er egen dag förresten) pussbild på min make och mig, fast då var vi förresten inte gifta, aja. vill du att jag ska posta den in your face on your wall? /L

    SvaraRadera
  2. Ja gör det! Idag behöver jag en vettig anledning att äta tårta!!!

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Jag kan säga till 19 december om du behöver mer att äta tårta över då. ;) Men jag kan inte garantera att jag kommer ihåg det. Det är nästan i särklass ett av de sämsta datumen att ha bröllopsdag på. VEM har tid att göra nåt just då?? Avslutningar, tentor, julförberedelser, etc, etc. Men kära var och är vi.

    SvaraRadera
  4. Haha, vi glömde också vår bröllopsdag. Igen. Båda två. Fast det var femårsjubileum och allt! :) Men du, underbart foto på er. Bara det är värt att fira!

    SvaraRadera