tisdag 15 november 2011

Update

Jo, jag önskar det hände mer här jag också och att jag hann svara snabbare på era kommentarer men det finns inte så mkt kul att säga om livet just nu. Övernattar i soffan i vardagsrummet för att hålla mig obesmittad från makens magsjuka och höra om lillgrabben börjar nattkräkas. Nattgodiset består av hela vitpepparkorn som jag traskat i 1,5 h i snöblask för att få tag i. It's a lovely life. Kände hur det gungade till lite i magen och drack en klunk Coca Cola i förebyggande syfte. Nu sitter jag speedad av den lilla klunken och kan inte somna. Ska se om jag kan klämma ur mig ngt blogginlägg innan min tripp dalar.

Nu när jag tänker efter har det ändå varit en bra dag:

  • Oscar hemma från förskolan i det fall han också skulle börja hulka likt sin far under dagen
  • Första snön kom i går = härligt pulsande och pulkaåkning på baksidan idag
  • Oscar vågar åka nedför igen och gillar speed... 
  • Perfekt blötsnö resulterade i ursnygg snögubbe med morotsnäsa och allt
  • Oscar mkt stolt över gubben
  • Tillräckligt med plusgrader för att töa undan ordentligt och inte någon halvmesig slask och ishalka imorgon
  • Kanelbullebak första snödagen till ära (Oscar krävde pepparkaksbak eftersom det nu var snö mao julafton, men jag är en vass förhandlare) 
  • Svängde ihop en urgod tomatsoppa att frysa in av det som skulle blivit middagsmat om vi vore friska
  • Mysig dans läsning och lek med Oscar utan stressiga tider att passa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar