fredag 21 oktober 2011

Tävling

Det bor en cowboy i mig. Det är inte creddigt jag vet, men jag skulle gärna dra på mig jeansen, bältet, en t-shirt, rutig skjorta, boots, och hatten och köra ut på ägorna i en pick up. Trots att jag är rädd för både hästar och kor. Vad tror ni? Överdriven Lucky Luke-läsning som liten? Dr Quinn-tittande som tonåring? Eller mina 2 år i New Mexikos öken?

Det finns en annan möjlig smittokälla. Av genetisk sort. Ni kan få gissa.

Vilken av mina föräldrar tror ni älskar Texas (och bootsen och hatten och skrävlandet och grillen)? Vilken av mina föräldrar har både Shania Twain och Johnny Cash på spellistan. Eller nej, inte Cash längre, för de skivorna slängde den andra av dem efter två låtar i bilen.
Lite av en slamkrypare, jag vet...

Om vi får in rätt svar i kommentarerna får ni ett bonusklipp av Oscar som sjunger rock'n'roll i falsett på lördag!

Dagens höstmusik är inte riktigt cowboymusik, kanske mer California-bummin' men close enough...

4 kommentarer:

  1. Pappa kanske.
    Hoppas på ett filmklipp :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror du fått fler tävlande om vinsten var ett klipp av Gösta som sjunger rock'n'roll i falsett ;-)

    SvaraRadera
  3. jag gissar också gösta, men eftersom det inte lagts upp något filmklipp så har jag kanske fel då...eller?

    SvaraRadera
  4. Det är rätt gissat, jag hann bara inte få upp Osar-klippet.

    Sissel: det har nog snarare med den något svajiga uppdateringsfrekvensen att göra...

    SvaraRadera