lördag 15 oktober 2011

Kort uppdatering.

Jag vet att det är dött som i graven här. Men den här bloggen verkar ju ha förmåga att återuppstå i klass med Särimner så vi ger inte upp än.

Inskolningen går bättre och genom egna små rutiner, många samtal och mer gemensam familjetid verkar det gå åt rätt håll.

Vi har haft våra första ordentliga snöfall med stora flingor som seglade ned, men de regnade bort senare samma dag. Oscar påpekar att Höststormen har kommit och alla Elias-båtar och Hurtigruten måste skynda sig in till hamnen.

Favoriter just nu är Ilon Wiklands Potatisbarnen och Barbro Lindgrens Vilda Bebin.
update
Härom dagen efter badet konstaterade den invirade Oscar i sin handduk att "nu är jag lika som Jesus".

Han är så glad i att hjälpa till i köket så pizzabakandet står i sig. Om han bara åt med samma aptit som han lagade mat så skulle hans föräldrar bli glada.

Höstmånader har aldrig sprungit förbi snabbare än denna oktober gjort. Vi har fullt upp.

4 kommentarer:

  1. Dette var hyggelig -- jeg har SAVNET bloggen!

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att följa dig/er här på bloggen. Det gör inget om det blir lite pauser ibland bara du inte slutar. Tittar endå in varje dag. Jag är inte inne och skriver så ofta på min. Kommentarerna där är färre än jag önskade fast jag tror att folk tittar in. Må´s så gott. Du kanske vill ha ett Olivblad. Samma e-post som förut?

    SvaraRadera
  3. Hej Marita,

    Jorå, lita på att jag tittar in även om jag bara kommenterar ibland. Gärna ett Olivblad. samma-post.

    SvaraRadera
  4. snow already...it is pretty cold here too in Indiana! no snow yet, but in Idaho they got snow...

    SvaraRadera