fredag 12 augusti 2011

Pannkaksjakt



Kommer ni ihåg hur jag skröt över mina nyvunna pannkakstalanger?
De är en given favorit hos Oscar, men jag ville uppgradera näringsinnehållet och bytte hälften av mjölet till fullkorn/sammalt, och pudrade ner hampaprotein i smeten.

Oscar luktade på hampan och sa att det var nog lite äckligt, men det smakade faktiskt ingenting så tre stycken pannkakor slank ner i hans mage.

Däremot tycker jag de blev lite svårgräddade, så om ni har ett bra pannkisrecept med fullkornsmjöl blir jag glad om ni delar med er av det. Finns säkert fler läsare av bloggen som skulle gilla ett sånt.

4 kommentarer:

  1. Mamma brukade alltid blanda 1/3 sojamjöl, 1/3 fullkornsmjöl och 1/3 vanligt mjöl i våra pannkakor. Det vart helt ok vad jag minns.
    Helena pratade förutom ett recept där man krossade kikärtor och hade i - vilket tydligen vart väldigt krispigt och gott! Har inte hela det receptet dock, du får fråga henne:) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Sojamjöl också! Med soja, fullkorn och hampaprotein borde det bli en bingokombo! Tack för tipset! Ska höra med Helena.

    SvaraRadera
  3. Litt mer egg gjør at proteininnholdet øker, og de blir mye lettere å steke!

    SvaraRadera
  4. Hej B, Jo, jag tog i ett extra ägg också men kanske det inte var tillräckligt med bara ett till.

    SvaraRadera