måndag 8 augusti 2011

Back to school.

Kommer ni ihåg låg och mellanstadiet? Temaveckor.
Rymden, Europa, Människokroppen, Ekosystem, Multiplikation, Vatten & Vind, Nils Holgersson.

Det var roligt med temablogg i juli (Sommarbloggen). Nu falnade projektet efter 25 dagar när jag begav mig till internetfri sommarö, men jag är sugen på nya temamånader. Och då menar jag inte staden, musikbegreppet, eller narratologisk analys (sistnämnda vore meningslöst m a a bristfällig substans).

De vanliga pyttipannainläggen kommer i tillägg, men September blir först ut med temat Ordning & Reda, December blir givetvis julkalender.

Önskemål för oktober och november? Ring så spelar vi.

5 kommentarer:

  1. Vilken översvallande respons.

    SvaraRadera
  2. Tja, det är väl ingen som vågat sig på att försöka komma på något. Man vill ju inte vara den som sabbar bloggen. Men oförskräckt hostar jag ändå ur mig några förslag: stil, mat, konst, A-L:s äventyr,skrattretande saker. November kan få heta "Skratta mörkret rätt i ansiktet" då t.ex.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar dina förslag! Mat mörker och äventyr hade inte korsat min hjärna men det var bra inspiration. Det kan det nog bli tror jag. Tack!

    SvaraRadera
  4. hitta lilla O. Ta en bild pa liten O som gommer sig i naturen med rod mossa.

    SvaraRadera
  5. Ja, stil röstar jag för! Har ett svagt minne att du jobbade som stylist tidigare?

    SvaraRadera