tisdag 6 september 2011

Laminera mera.

tvätt
Det här är ytterligare ett tips som verkar för enkelt för att kvalificera som ett tips, men ändå.

Vi hyr ju vår bostad, så maskinerna och jag är inte gamla bekanta. En laminerad lathund har förenklat mitt liv avsevärt. Dessutom smidigt när man har övernattningsgäster vilket vi har ofta numera, som behöver tvätta upp något och kan sköta det själva. Enklare för mig och diskretare för dem. Win-win.

Jag skrev ut min från bruksanvisningen på tillverkarens hemsida, men man kan naturligtvis göra sin egen. Tvättprogrammen med deras respektive gradantal, typ av textiler och framförallt tidsåtgång.

En idé för den som har tonårsbarn som ska börja hjälpa till med sin egen tvätt, gäststugan, sommarstugans kollektiva liv, o.s.v. Eller för mig, som har lite sisådär med närminnet.

Har gjort detsamma med källsorteringen. Slut på "var slänger man den här då?".

4 kommentarer:

  1. smart! jag har skickat ett meddelande till dig på fejjan.

    SvaraRadera
  2. Görbra. Kanske måste köpa en lamineringsmaskin...

    SvaraRadera
  3. Köp bara lite lamineringsfickor och låna maskinen av någon med småbarn :)

    SvaraRadera
  4. Så deilig å få slik ording på ting.

    SvaraRadera